" Тиждень безпеки дитини "
Перший день
"Ми - пішоходи та пасажири".
Ранок
1. Бесіда "Я йду до дитячого садка".
Мета: систематизувати знання дітей про рух транспорту та пішоходів, про частини вулиці та правила для пішоходів; виховувати обережність, культуру поведінки пішоходів на вулиці, почуття безпеки.
2. Дидактична гра "Відгадай за описом".
Мета: повторити види транспортних засобів, їх призначення; з'ясувати, чому машини швидкоїдопомоги, міліції та пожежної охорони мають перевагу в русі, в яких випадках та як їх викликати.
3. Заняття
Образотворче мистецтво
Тема: "Колобок на міській вулиці".
Мета: закріпити знання щодо користування світлофором на вулиці та перехресті; виховувати увагу, вміння своєчасно реагувати на сигнал, дбайливе ставлення до власного здоров'я та здоров'я інших людей.
Прогулянка
4. Рухливі ігри: "Знайди свій знак", «Кольорові автомобілі".
Мета: розвивати увагу, швидкість реакції на сигнал.
Друга половина дня
5. Виступ агітбригади «Світлофор».
Мета: повторити знайомі дорожні знаки попереджувального та забороняючого характеру; розвивати пам'ять; виховувати обачність власної поведінки.
Другий день
"Сам вдома"
Ранок
1. Дидактична гра "Свої-чужі".
Мета: повторити, хто є свої та чужі люди, вчити поводитись з ними, виховувати культуру поведінки та спілкування з різними людьми.
2. Моделювання ситуацій: "Собака-друг?" «Гей, не стійте дуже близько, тигреня я, а не кицька" (заборонені дії зтваринами).
3. Заняття
Тема "Куди дзвонити у рази небезпеки".
Мета: моделювання та відпрацювання засобом ігрового тренінгу правильної поведінки дитини у надзвичайних ситуаціях, уміння надати посильну першу допомогу собі та потерпілому; виховувати впевненість у собі, турботливе ставлення до оточуючих.
Прогулянка
4. Етюди з психогімнастики.
Друга половина дня
5. Театралізація казки "Колобок".
Мета: виховувати обачність у своїхвчинках.
Третій день
"Вогонь – друг або ворог "
Ранок
1. Дидактична гра "Добре - погано".
Мета: систематизувати знання дітей про користь та шкоду від вогню та вогнепальних засобів (сірники, електроприлади, газова плита, іграшкові вибухівки, петарди та інше); виховувати почуття обережності при користуванні ними.
2. 3анятгя
«Вогонь – добрий, вогонь - злий»
Мета : уточнити уявлення дітей про причини виникнення пожежі, сприяння запобіганню пожеж, що виникають від пустощів; виховувати почуття обережності, дбайливе ставлення один до одного, доброзичливість, товариськість.
Прогулянка
3. Екскурсія до пожежного щита.
Мета: познайомити дітей із службою "101", розширити уявлення про засоби боротьби з вогнем: виховувати повагу до людей, що перемагають вогонь, бажання бути сильними, мужніми, сміливими, ознайомити з інвентарем протипожежного куточка дитячого садка.
4. Дидактична гра "Кому що потрібно".
Мета: систематизувати знання дітей про засоби необхідні для гасіння пожежі: сокиру, вогнегасник, відро, пісок, лопату, багор .
Друга половина дня
5. Тіньовий театр «Вуглик та Жаринка»
Мета: дати уявлення про те що вогонь при обережному та правильному поводженні дуже корисний, вчити бути обачними з вогнем.
Четвертий день
«Екологознайко»
Ранок
1. Екологічна вікторина "Розумники й розумниці".
Мета: повторити корисні та небезпечні рослини, їстівні та неїстівні гриби, вчити розрізняти їх у природному середовищі, правильно поводитись з ними, надавати першу допомогу у випадках отруєння;
виховувати любов до рідної природи, дбайливе відношення до її дарів, чуйне ставлення один до одного.
2. Дидактична гра "Стихійні лиxа".
Мета: закріпити знання про небезпечні геологічні та гідрологічні природні явища та правила поведінки під час стихійних лих; формувати свідому поведінку, вміння надати першу допомогу (використати ілюстративний матеріал).
3. Екскурсія в природу
Мета: ознайомити дітей з проблемою забруднення навколишнього середовища; пояснити, як погіршення екологічних умов впливає на людину і живу природу; виховувати вміння правильно використовувати природні ресурси, дбайливе ставлення до природи як джерела життя.
Прогулянка
4. Рухливі ігри "На риболовлі", "Мисливці та зайці".
Мета: розвивати основні рухи, формувати фізичні якості: спритність, швидкість, витримку, гнучкість та інше.
ІІ половина дня
5. Лекція з працівниками дитячого закладу на тему «Правила надання першої медичної допомоги дітям при ураженнях і травмах» (проводить медичний працівник закладу).
П'ятий день
"Здоров'я дитини - багатство країни"
Ранок
1. Дидактична вправа "Який настрій?"
Мета: вчити дітей визначати душевний стан (веселий, сумний, здивований, сердитий та ін.) за інтонацією вихователя, дітей. Малювання "сумна", "весела", "сердита", "гнівна" хмаринка. Згадати прислів'я: Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я усміхається. Як на душі, так і на тілі. Весела думка - половина здоров'я.
2. Заняття. Інтегроване заняття (валеологія, мовленнєве спілкування).
Мета: закріпити знання дітей про першу допомогу, якщо щось трапилось: дуже замерзло обличчя, порізав палець, укусила бджола. Вчити турбуватися про себе та інших, співпереживати.
Прогулянка
3. Сигнал «Увага всім»
Мета: формувати в дітей поняття про причини подання сигналу, учити правил поведінки під час екстремальних повідомлень (при аваріях, стихійних лихах, загроз і хімічного та радіаційного зараження). Виховувати уважність, організованість, дисциплінованість.
Друга половина дня
4. Спортивна естафета «Юні пожежники»
Мета: учити дітей профілактичних заходів щодо запобігання пожеж,ознайомити їх з причинами виникнення пожеж, пояснити правила поведінки під час пожеж, навчити викликати пожежну службу, виховувати спритність, сміливість, турботу про менших братів і сестер.
5. Батьківські збори «Забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку»
Мета: ознайомити з правила поведінки дорослих і дітей під час надзвичайних ситуацій (презентація, пам’ятки ).