СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ТА ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ В ДНЗ
Батьки, вихователі повинні пам’ятати, що від їх правильних дій і поведінки залежить життя та здоров’я наших дітей як у повсякденному житті, так і в умовах надзвичайних ситуацій.
Важливим етапом роботи цивільного захисту в дошкільному навчальному закладі є „Тиждень безпеки дитини”. Адже саме під час його проведення можна побачити реальну готовність учасників педагогічного процесу до дій в умовах надзвичайної ситуації.
Головна мета цього заходу – практично закріпити у пам’яті дітей зміст отриманих знань та формувати навички правильної поведінки в екстримальних ситуаціях.
У дошкільному навчальному закладі створено систему організації безпеки життєдіяльності дітей та цивільного захисту, яка оптимально доповнила загальний процес. Одне із провідних завдань системи – навчити дітей відповідати за власне і чуже життя та здоров’я, впевнено почуватися у будь-яких ситуаціях і приходити на допомогу іншим.
Роботу з реалізації визначених завдань ми здійснюємо за такими напрямками:
- ведення документації;
- робота з педагогами;
- робота з дітьми;
- робота з батьками вихованців.
- план цивільного захисту дошкільного навчального закладу;
- план дій ДНЗ у режимі повсякденної діяльності з питань запобігання надзвичайним ситуаціям; у режимах підвищеної готовності, надзвичайного стану;
- перелік рятувально-евакуаційних заходів під час виникнення надзвичайних ситуацій.
ОРГАНІЗАЦІЯ „ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ”
Підсумки роботи з безпеки життєдіяльності дітей та захисту підбиваються наприкінці навчального року під час „Тижня безпеки дитини”, мета якого:
- перевірити засвоєння дітьми знань про поведінку надзвичайних ситуацій;
- допомогти дітям засвоїти певні навички та вміння користуватися засобами індивідуального захисту в умовах надзвичайної ситуації;
- удосконалити теоретичні знання та практичні вміння педагогічних працівників дошкільного закладу щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій;
- поліпшити якість освітньої роботи з дітьми з тої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях;
- пропгандувати педагогічний досвід щодо організації запобігання надзвичайним ситуаціям та реагування на них.
Державна служба України з надзвичайних ситуацій попереджає громадян про своєчасне інформування щодо виявлення вибухових пристроїв.
Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхніхарактерні ознаки:
- предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
- наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;
- предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці.
Категорично забороняється:
- торкатися предмету і пересувати його;
- користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
- заливати його рідинами, засипати ґрунтом або чимось його накривати;
- торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.